• Sekretariat, Intendent: poniedziałek - piątek 7:00 - 15:00 • Świetlica: poniedziałek - piątek 6:30 - 15:30 •Tel: 81 880 90 03

logo sp

Harmonogram działań w ramach projektu jest już dostępny. Życzymy powodzenia.

Wrzesień - wyjaśnienie uczniom znaczenia kultury i zaangażowanie ich w konkurs na logo.

Our logos

Październik - Szok kulturowy (znaczenie, przykłady, odgrywanie ról). Uczniowie nagrają filmy wideo przedstawiające krótkie przypadki szoku kulturowego w ich kulturze.

Listopad - Grzeczność i zachowania społeczne (uczniowie mogą tworzyć krótkie prezentacje, rysunki, przedstawienia lub realia na temat tego, co jest grzeczne i niegrzeczne w ich kulturze)

Grudzień - Przesądy (rysunki, obrazy lub ruchome obrazy przedstawiające najczęstsze przesądy w każdym kraju projektu)

Styczeń - Wartość przysłów (sporządzenie listy najpopularniejszych przysłów i idiomów w języku rumuńskim, i znalezienie ich odpowiedników w każdym języku projektu w celu znalezienia podobieństw między kulturami)

Luty - Stereotypy (za pomocą rysunków, ruchomych obrazów lub zdjęć uczniowie sprawią, że ich rówieśnicy odgadną stereotyp, który mają na myśli, bez nazywania go; kraje podzielą się tymi produktami na Twinspace)

Marzec - Zwyczaje i tradycje (uczniowie będą mieli swobodę wyboru najlepszego sposobu przedstawienia innym swoich zwyczajów i tradycji: muzyka, taniec, sztuka, quiz, odgrywanie ról).

Kwiecień - nakazy i zakazy (uczniowie porozmawiają o zasadach obowiązujących w różnych sytuacjach; przygotują broszury, ulotki, flagi lub bańki, w których przedstawią innym partnerom zasady obowiązujące w ich kulturze)

Maj - ocena postaw (ankieta wśród uczniów zaangażowanych w projekt w celu oceny ich międzykulturowych postaw, przekonań i wartości)

Czerwiec - zakończenie projektu (spotkanie końcowe, przesłanie wszystkich materiałów na Twinspace).

A oto nasze wartości, Kodeks postępowania w trakcie realizacji projektu:

Integracja. Opinie i poglądy wszystkich są zawsze mile widziane i dozwolone w granicach określonych w niniejszym Kodeksie Postępowania. eTwinnerzy są zachęcani do patrzenia poza własną perspektywę, odnoszenia się do różnych kultur i okazywania wrażliwości, gdy włączają innych eTwinnerów w swoje wydarzenia, projekty, grupy i działania  - zarówno online, jak i na miejscu. eTwinning wspiera zrozumienie, empatię i otwartość wobec siebie nawzajem, mając na celu uczynienie społeczności bezpieczną przestrzenią wolną od nękania.

 Zachowuj się z szacunkiem. Członkowie społeczności eTwinning muszą odnosić się do siebie z szacunkiem w kontaktach z rówieśnikami i w interakcjach między sobą. Szanowanie innych ludzi i ich działań na tej platformie oraz zakładanie, że ich działania są motywowane dobrymi intencjami sprawi, że eTwinnerzy nie tylko będą czuć się komfortowo i bezpiecznie, ale także będą zmotywowani i produktywni. eTwinnerzy nie mogą obrażać ani poniżać innych, ani podżegać do przemocy wobec osób ze względu na ich rasę, pochodzenie etniczne, pochodzenie narodowe, religię, orientację seksualną lub płeć i/lub przynależność do kraju, grupy lub mniejszości.

 Bą tolerancyjny. Nieporozumienia są od czasu do czasu nieuniknione. Tolerancja dla poglądów innych napędza pragmatyczne podejście promowane w tej społeczności. Ważne jest, aby szukać konstruktywnych rozwiązań sporów i odmiennych poglądów, zawsze w granicach opisanych i zdefiniowanych w niniejszym Kodeksie postępowania, i zaakceptować, że niektóre przypadki mogą skutkować "zgodą na brak zgody".

 Bą uprzejmy i przyjazny we wszystkich formach komunikacji - zwłaszcza komunikacji zdalnej, gdzie możliwości nieporozumień są większe. Bycie uprzejmym oznacza bycie świadomym i szanowanie uczuć innych ludzi oraz okazywanie tego. Obszar eTwinning Europejskiej Szkolnej Platformy Edukacyjnej, będący domem wszystkich eTwinnerów, jest przestrzenią online, w której mogą oni swobodnie wyrażać swoje pomysły i przemyślenia, wymieniać się nimi z łatwością i opracowywać je z rozwagą, a także traktować na równi pomysły i przemyślenia innych eTwinnerów. Oznacza to, że dokładamy wszelkich starań, by starannie dobierać słowa i treści w wydarzeniach, materiałach projektowych, opisach spotkań online i na miejscu, postach i wiadomościach.

This year students from grades 7 a and 7 b are taking part in an E-Twinning project Break down cultural barriers. We are going to work online with students from many countries- France, Lithuania, Romania, Greece and many more

There is a timetable for the whole projects activities. Wish us luck.

September - explain to students the meaning of culture and involve them in a logo contest

Our logos

October - Culture shock (meaning, examples, role-play). Students will record videos of short instances of culture shock in their culture

November - Politeness and social behavior (students can create short presentations, drawings, plays or realia of what is polite and impolite in their culture)

December - Superstitions (drawings, paintings or moving pictures of the most common superstitions in each country of the project)

January - The value of Proverbs (make a list of the most common proverbs and idioms in Romanian and find equivalents in each language of the project in order to find similarities between cultures)

February - Stereotypes (through drawings, moving pictures or photos, the students will make their peers guess the stereotype they mean without naming it; countries will share these products on Twinspace)

March - Customs and Traditions (students will have the freedom to choose how to best introduce their customs and traditions to the others: music, dance, art, quiz, role-play)

April - Dos and Don'ts (students will talk about rules in different situations); they will make booklets, flyers, flags, or bubbles in which they will present the other partners with the rules in their own culture)

May - Evaluating attitudes (a survey among students involved in the project to assess their intercultural attitudes, beliefs, and values)

June - closure of the project (final meeting, upload of all materials on Twinspace)

And here are our values, the Code of Conduct during project implementation:

Be inclusive. Everyone’s opinions and views are always welcomed and allowed within the boundaries set in this Code of Conduct. eTwinners are encouraged to look beyond their own perspective, relate to different cultures and show sensitivity when including other eTwinners in their events, projects, groups, and networking activities – both online and on-site. eTwinning fosters understanding, empathy and openness towards one another with the aim of making the community a safe, harassment-free space.

Be respectful. Members of the eTwinning community must be respectful when dealing with their peers and interacting with one another. Respecting other people, and their activities on this platform, and assuming that their actions are motivated by good intentions will make eTwinners not only feel comfortable and safe, but also motivated and productive. eTwinners cannot insult or put down others, or incite violence against people based on their race, ethnicity, national origin, religion, sexual orientation, or gender, and/or as a member of a country, group, or minority.

Be tolerant. Disagreement is inevitable, from time to time. Tolerance for the views of others drives the pragmatic approach encouraged in this community. What is important is to seek constructive solutions to disagreements and differing views, always within the limits as described and defined in this Code of Conduct, and accept that some cases may result in “agreeing to disagree”.

Be polite and friendly in all forms of communication – especially remote communication, where opportunities for misunderstanding are greater. Being polite means being aware and respecting the feelings of other people and showing it. As home of all eTwinners, the eTwinning area of the European School Education Platform is the online space where they can express freely, exchange easily and elaborate considerately their ideas and thoughts and treat equally the ones of other eTwinners. This means doing our best to carefully choose words and content in events, projects’ materials, online and onsite meetings descriptions, posts, and messages.

November activity

What is considered rude and what is considered polite in Poland. These are some works of the students from the 7t grades who work on ETwinning project Break cultural barriers.

 Ciąg dalszy pracy nad projektem tym razem mamy dla was - Październikowy szok kulturowy- dwie prezentacje I prezentacja Voki i Listopadowe zasady dobrego wychowania.

 cultural  Zdjęcie WhatsApp 2023 11 28 o 08.50.05 06bc3602
 
prezentacja projekt 1 Strona 1  prezentacja projekt 1 Strona 2
 
prezentacja projekt 1 Strona 3
 Grudzień
 

W miesiącu grudniu naszym zadaniem było przygotowanie prezentacji o przesądach w naszym kraju. Okazało się, że większość z nich jest taka sama w całej Europie. Poniżej nasze propozycje

Prezentacja 1 

Prezentacja 2

IMG 20231211 WA0000

superst 1

superst 2

my students idea of presenting our superstitions, everything made in canva.

 

This one is about some I didn't even thought of.

 

January activity
Our task was to prepare some information about Polish proverbs.
 Black White Collage Grunge Mouth Eyes Chat Comic Strip
February activity
This time we were to present how other nations see us in form of stereotypes.
 
Extra Links:
          Kahoot
     Wordwall
 

Informacje prawne

Kontakt

© Szkoła Podstawowa im. A. Mickiewicza w Żyrzynie. Wszystkie prawa zastrzeżone.