- Ustala się podział roku szkolnego na dwa półrocza:
- I półrocze z klasyfikacją śródroczną;
- II półrocze z klasyfikacją roczną.
- Uczeń podlega klasyfikacji:
- śródrocznej i rocznej;
- końcowej.
- Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
- Klasyfikację śródroczną uczniów przeprowadza się raz w ciągu roku szkolnego w ostatnim tygodniu przed feriami zimowymi, nie później niż w ostatnim tygodniu stycznia.
- Klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, z tym że w klasach I–III Szkoły podstawowej w przypadku:
- obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć;
- dodatkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć.
- Na klasyfikację końcową składają się:
- roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, ustalone w klasie programowo najwyższej, oraz
- roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych w szkole, oraz
- roczna ocena klasyfikacyjna zachowania ustalona w klasie programowo najwyższej.
- Klasyfikacji końcowej dokonuje się w klasie VIII.
- W przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym klasyfikacji śródrocznej i rocznej dokonuje się z uwzględnieniem ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, o którym mowa w 71b ust. 1b.
- Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę klasyfikacyjną zachowania.
- Począwszy od klasy IV Szkoły podstawowej, ustala się roczne oraz końcowe oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych w stopniach według następującej skali:
- stopień celujący – 6;
- stopień bardzo dobry – 5;
- stopień dobry – 4;
- stopień dostateczny – 3;
- stopień dopuszczający – 2;
- stopień niedostateczny – 1.
- Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, muzyki i plastyki należy przede wszystkim brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć, a w przypadku wychowania fizycznego – także systematyczność udziału ucznia w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej.
- W przypadku gdy obowiązkowe zajęcia wychowania fizycznego realizowane w formie do wyboru przez ucznia są prowadzone przez innego nauczyciela niż nauczyciel prowadzący zajęcia wychowania fizycznego w formie klasowo - -lekcyjnej, śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną z zajęć wychowania fizycznego ustala nauczyciel prowadzący te zajęcia w formie klasowo-lekcyjnej po uwzględnieniu opinii nauczyciela prowadzącego zajęcia wychowania fizycznego w formie do wyboru przez ucznia.
- Śródroczne i roczne, oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania - wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia.
- Na miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca oddziału informują ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania.
- Oceny śródroczne, roczne i końcowe ustala się ostatecznie 3 dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.
- Pozytywnymi ocenami klasyfikacyjnymi są oceny ustalone w stopniach, o których mowa w ust. 9 pkt. 1–5.
- Negatywną oceną klasyfikacyjną jest ocena niedostateczna.
- W klasach I-III śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, a także śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ocenami opisowymi.
- Śródroczna i roczna opisowa ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych, uwzględnia poziom i postępy w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do odpowiednio wymagań i efektów kształcenia, dla danego etapu edukacyjnego oraz wskazuje potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce lub rozwijaniem uzdolnień.
- Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:
- wywiązywanie się z obowiązków ucznia:
- podporządkowanie się zarządzeniom Dyrektora;
- wykonywanie poleceń nauczycieli i innych pracowników Szkoły;
- respektowanie uchwał Samorządu Uczniowskiego;
- uczęszczanie do Szkoły w stroju codziennym ucznia, a w wyznaczone stałe uroczystości szkolne w stroju galowym;
- systematyczne i efektywne uczestniczenie w zajęciach lekcyjnych i w życiu Szkoły;
- systematyczne przygotowywanie się do zajęć i wykonywanie prac domowych;
- staranne prowadzenie zeszytów, zgodnie z wymogami nauczyciela;
- uzupełnianie braków wynikłych z absencji;
- usprawiedliwianie nieobecności i spóźnień;
- przestrzeganie zasad higieny osobistej i schludnego wyglądu.
- postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej, udzielanie się w zespołach przygotowujących imprezy środowiskowe:
- pełnienie funkcji społecznych i wywiązywanie się z nich;
- właściwe zachowanie wobec koleżanek, kolegów oraz nauczycieli;
- dbałość o honor i tradycje Szkoły:
- nieprzywłaszczanie cudzego mienia;
- tolerancja wobec innych wyznań, ras, mniejszości narodowych;
- dbałość o piękno mowy ojczystej:
- niestosowanie wulgaryzmów i arogancji, w kontaktach z innymi;
- używanie form grzecznościowych;
- dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób:
- niestosowanie przemocy fizycznej i psychicznej oraz niewyrządzanie krzywd moralnych innym;
- niesienie pomocy innym;
- godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią:
- poprawne zachowanie się na lekcjach, przerwach śródlekcyjnych, zajęciach pozalekcyjnych, zajęciach świetlicowych, wycieczkach i wyjazdach na konkursy i zawody sportowe;
- przestrzeganie zasad kultury współżycia w odniesieniu do dyrekcji Szkoły, nauczycieli, innych pracowników Szkoły oraz kolegów.;
- okazywanie szacunku innym osobom, szanowanie godności osobistej, dobrego imienia wszystkich osób.
- Ocenę zachowania śródroczną, roczną i końcową, począwszy od klasy czwartej Szkoły podstawowej, ustala się według następującej skali:
- wzorowe;
- bardzo dobre;
- dobre;
- poprawne;
- nieodpowiednie;
- Określając ocenę zachowania, wychowawca zwraca uwagę na częstotliwość i nasilenie zjawisk zawartych w kryteriach oceny. Za punkt wyjścia przyjmuje się ocenę dobrą, która określa właściwe zachowanie i jest oceną pozytywną. W szkole obowiązują następujące kryteria ocen zachowania uczniów w klasach IV–VIII:
- wzorowe - otrzymuje uczeń, który:
- przestrzega wszystkich postanowień funkcjonujących w szkole regulaminów, jest wzorem do naśladowania przez innych uczniów;
- systematycznie i punktualnie uczęszcza na zajęcia edukacyjne, usprawiedliwienia wszystkich nieobecności w formie pisemnej dostarcza bezpośrednio po nieobecności;
- jest zawsze przygotowany do zajęć, posiada wymagane przybory i przyrządy do poszczególnych lekcji (przy uwzględnieniu sytuacji materialnej rodziny);
- bierze udział w olimpiadach przedmiotowych, konkursach i zawodach różnego typu, rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia na zajęciach pozalekcyjnych;
- inicjuje i wykonuje prace na rzecz klasy, Szkoły i środowiska lokalnego, aktywnie uczestniczy w imprezach klasowych i organizowanych akcjach szkolnych;
- szanuje tradycje szkolne, godnie reprezentuje szkołę i dba o jej dobre imię;
- prezentuje wysoką kulturę bycia, słowa i dyskusji, zawsze jest taktowny, uczciwy i prawdomówny;
- nawiązuje pozytywne kontakty z grupą rówieśniczą oraz dorosłymi, potrafi współpracować w grupie;
- inicjuje i podejmuje działania zmierzające do udzielania pomocy innym (wolontariat), jest uczynny i życzliwy, z własnej inicjatywy pomaga koleżankom i kolegom w nauce;
- szanuje cudze poglądy, jest tolerancyjny wobec odmienności innych osób;
- szanuje godność własną i innych;
- dba o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych, dostrzega niewłaściwe zachowania kolegów i zawsze reaguje na przejawy zła;
- zawsze szanuje mienie własne i społeczne oraz pracę innych;
- nosi właściwy strój uczniowski, a w wyznaczone i stałe uroczystości szkolne strój galowy;
- nie maluje włosów, nie nosi niestosownej biżuterii, zagrażającej zdrowiu i życiu, nie przychodzi na zajęcia z pomalowanymi paznokciami i w makijażu;
- nie ma żadnych pisemnych uwag negatywnych.
- bardzo dobre - otrzymuje uczeń, który:
- przestrzega postanowień funkcjonujących w szkole regulaminów;
- systematycznie i punktualnie uczęszcza na zajęcia edukacyjne, usprawiedliwienia nieobecności w formie pisemnej dostarcza bezpośrednio po nieobecności;
- starannie przygotowuje się do zajęć, posiada wymagane przybory i przyrządy do poszczególnych lekcji;
- pilnie pracuje na lekcjach, rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia na zajęciach pozalekcyjnych;
- chętnie bierze udział w pracach na rzecz klasy, Szkoły i środowiska, dokładnie wywiązuje się z powierzonych mu zadań;
- godnie reprezentuje szkołę i dba o jej dobre imię;
- prezentuje wysoką kulturę bycia, słowa i dyskusji, jest taktowny, uczciwy
i prawdomówny; - nawiązuje pozytywne kontakty z grupą rówieśniczą oraz dorosłymi, potrafi współpracować w grupie;
- chętnie pomaga innym w różnych działaniach (wolontariat) oraz koleżankom
i kolegom w nauce, jest uczynny i życzliwy; - szanuje cudze poglądy, jest tolerancyjny wobec innych osób;
- szanuje godność własną i innych;
- dba o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych, zawsze reaguje na niewłaściwe zachowania kolegów i przejawy zła;
- zawsze szanuje mienie własne i społeczne oraz pracę innych;
- nosi właściwy strój uczniowski, a w wyznaczone i stałe uroczystości szkolne strój galowy;
- nie maluje włosów, nie nosi niestosownej biżuterii, zagrażającej zdrowiu
i życiu, nie przychodzi na zajęcia z pomalowanymi paznokciami i w makijażu; - nie ma żadnych pisemnych uwag negatywnych.
- dobre - otrzymuje uczeń, który:
- zdarza mu się naruszyć obowiązujące w szkole regulaminy;
- systematycznie uczęszcza na zajęcia lekcyjne, usprawiedliwienia w formie pisemnej dostarcza bezpośrednio po nieobecności (dopuszcza się nieusprawiedliwienie do 7 godzin nieobecności ,spóźnienia nie więcej niż 5 razy)
- przygotowuje się do zajęć i pracuje zgodnie ze swoimi możliwościami, posiada wymagane przybory i przyrządy do poszczególnych lekcji;
- wzbogaca swoją wiedzę i umiejętności, uważa na lekcjach;
- sumienie wykonuje powierzone mu zadania, stara się wykonywać je terminowo, ale rzadko podejmuje je z własnej inicjatywy;
- godnie reprezentuje szkołę i dba o jej dobre imię;
- zna i stosuje zasady kultury bycia, słowa i dyskusji, jest taktowny, uczciwy i prawdomówny;
- stara się nawiązywać pozytywne kontakty z grupą rówieśniczą oraz dorosłymi, potrafi współpracować w grupie;
- pomaga innym w różnych działaniach, jest uczynny i życzliwy;
- szanuje cudze poglądy, jest tolerancyjny wobec innych osób;
- szanuje godność własną i innych ;
- dba o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych, reaguje na niewłaściwe zachowania kolegów i przejawy zła;
- szanuje mienie własne i społeczne oraz pracę innych;
- nosi właściwy strój uczniowski, a w wyznaczone i stałe uroczystości szkolne strój galowy;
- nie maluje włosów, nie nosi niestosownej biżuterii, zagrażającej zdrowiu i życiu, nie przychodzi na zajęcia z pomalowanymi paznokciami i w makijażu;
- nie ma pisemnych uwag negatywnych.
- poprawne - otrzymuje uczeń, który:
- narusza zapisy obowiązujących w szkole regulaminów;
- uczęszcza do szkoły, nie opuszcza samowolnie zajęć lekcyjnych, nie przestrzega terminów usprawiedliwiania nieobecności, w półroczu ma nie więcej niż 14 godzin nieusprawiedliwionych, spóźnienia od 6-10;
- ma właściwy stosunek do obowiązków szkolnych, ale zdarza mu się nie przygotować do lekcji, (brak prac domowych, zeszytów, ćwiczeń, niezbędnych przyborów);
- nie przeszkadza na lekcjach;
- bierze udział w obowiązkowych pracach na rzecz Szkoły i środowiska;
- dba o dobre imię Szkoły i czasami reprezentuje ją w środowisku;
- zna, ale nie zawsze stosuje zasady kultury bycia, słowa i dyskusji, jest uczciwy
i prawdomówny, zdarzają się sytuacje, w których nie jest taktowny; - nie zawsze nawiązuje pozytywne kontakty z grupą rówieśniczą oraz dorosłymi, ale zastosowane środki zaradcze przynoszą oczekiwane rezultaty;
- czasami pomaga innym w różnych działaniach;
- nie zawsze szanuje cudze poglądy, jest tolerancyjny wobec odmienności innych osób;
- szanuje godność własną i innych;
- dba o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych, nie zawsze reaguje na niewłaściwe zachowania kolegów i przejawy zła;
- stara się szanować mienie własne i społeczne oraz pracę innych;
- nosi właściwy strój uczniowski, a w wyznaczone i stałe uroczystości szkolne zdarza się nie mieć stroju galowego;
- nie maluje włosów, czasami nosi niestosowną biżuterię, przychodzi na zajęcia z pomalowanymi paznokciami i w makijażu;
- w ciągu półrocza otrzymał kilka uwag pisemnych negatywnych.
- nieodpowiednie - otrzymuje uczeń, który:
- często narusza obowiązujące w szkole regulaminy;
- nie przestrzega terminów usprawiedliwiania nieobecności, w półroczu ma nie więcej niż 25 godzin nieusprawiedliwionych, spóźnienia od 11-15;
- lekceważy zajęcia szkolne, uczy się niesystematycznie, na lekcjach nie pracuje, często jest do nich nieprzygotowany (brak prac domowych, zeszytów, ćwiczeń, niezbędnych przyborów);
- często utrudnia nauczycielom prowadzenie lekcji a kolegom twórcze i aktywne uczestnictwo w zajęciach;
- sporadycznie bierze udział w pracach na rzecz klasy, Szkoły i środowiska;
- uchyla się od reprezentowania Szkoły;
- zachowuje się niekulturalne, na terenie klasy, Szkoły, poza szkołą;
- nie zabiega o nawiązywanie pozytywnych kontaktów z grupą rówieśniczą oraz dorosłymi, a zastosowane środki zaradcze nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty;
- pomimo próśb odmawia pomocy innym;
- czasami przejawia nietolerancję wobec innych osób;
- przejawia brak szacunku wobec innych;
- narusza zasady bezpieczeństwa własnego i innych, sporadycznie reaguje na niewłaściwe zachowania kolegów i przejawy zła;
- nie zawsze szanuje mienie własne i społeczne oraz pracę innych;
- nie zawsze nosi właściwy strój uczniowski, a w wyznaczone i stałe uroczystości szkolne często nie posiada stroju galowego;
- nosi niestosowną biżuterię, maluje włosy, często przychodzi na zajęcia z pomalowanymi paznokciami i w makijażu;
- w ciągu półrocza często otrzymuje uwagi pisemne negatywne.
- naganne - otrzymuje uczeń, który:
- nie przestrzega obowiązujących w szkole regulaminów;
- dezorganizując pracę klasy, w ciągu półrocza ma powyżej 25 godzin nieusprawiedliwionych i powyżej 15 spóźnień;
- przychodzi na zajęcia nieprzygotowany, nie pracuje na lekcjach, (nie odrabia prac domowych, nie przynosi zeszytów, podręczników, niezbędnych pomocy dydaktycznych);
- swoim zachowaniem celowo utrudnia prowadzenie zajęć lekcyjnych;
- uchyla się od wszelkich działań na rzecz Szkoły i środowiska;
- nie chce reprezentować Szkoły;
- zachowuje się niekulturalne, na terenie klasy, Szkoły, poza szkołą, swoim zachowaniem wpływa demoralizująco na innych uczniów;
- nie nawiązuje pozytywnych kontaktów z grupą rówieśniczą oraz dorosłymi,
a zastosowane środki zaradcze nie przynoszą oczekiwanych rezultatów; - pomimo próśb odmawia pomocy innym;
- jest nietolerancyjny wobec innych osób;
- nie szanuje godności innych osób;
- swoim zachowaniem narusza bezpieczeństwo, zagraża zdrowiu własnemu
i innych, nie reaguje na niewłaściwe zachowania kolegów i przejawy zła; - niszczy mienie własne i społeczne oraz nie szanuje pracy innych;
- nosi niestosowny strój uczniowski, a w wyznaczone i stałe uroczystości szkolne nie posiada stroju galowego;
- nosi niestosowną biżuterię, maluje włosy, paznokcie, stosuje makijaż;
- nie poprawia swojego zachowania mimo zastosowanych przez szkołę środków
- Zachowanie ucznia przyczyniające się do obniżenia oceny z zachowania:
- spóźnienia na zajęcia lekcyjne
- godziny nieusprawiedliwione;
0 godzin |
ocena wzorowa |
1 godzina |
ocena bardzo dobra |
7 godzin |
ocena dobra |
14 godzin |
ocena poprawna |
25 godzin |
ocena nieodpowiednia |
|
|
powyżej 25 godzin |
ocena naganna |
- brak stroju apelowego.
- Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych.
- Ocena klasyfikacyjna zachowania w okresie kształcenia na odległość uwzględnia w szczególności:
- Wywiązywanie się z obowiązków ucznia rozumianym jako udział i aktywność na zajęciach prowadzonych zdalnie, systematyczne wykonywanie zadanych prac, wywiązywanie się z zadań zleconych przez nauczycieli;
- Przestrzeganie zasad ustalonych przez szkołę w ramach kształcenia na odległość, w szczególności nie zakłócanie zajęć prowadzonych online;
- Dbałość o piękno mowy ojczystej na zajęciach zdalnych i w komunikacji elektronicznej z nauczycielami, kolegami i koleżankami;
- dbałość o honor i tradycje Szkoły poprzez uczestnictwo w kontynuowanych przez szkołę zwyczajach i tradycyjnych działaniach szkoły organizowanych na odległość;
- dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób – przestrzeganie zasad zachowania podczas trwającej pandemii w zakresie możliwym do weryfikacji przez nauczyciela np. podczas lekcji wychowawczych;
- Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią- np. przestrzeganie zasad lekcyjnych ustalonych przez szkołę, nie udostępnianie kodów i haseł do lekcji prowadzonych online;
- Pomoc kolegom w pokonywaniu trudności w w posługiwaniu się technologią informatyczną.
- Promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie Szkoły. Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub inne dysfunkcje rozwojowe, należy uwzględnić wpływ tych zaburzeń lub dysfunkcji na jego zachowanie na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
8.Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej, stwierdzono, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni mu kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej, Szkoła umożliwia uczniowi uzupełnienie braków.
- Oceny bieżące oraz śródroczne, roczne i końcowe oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 13 ust. 3, a także śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.
- Laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim oraz laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej, przeprowadzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8, otrzymuje z danych zajęć edukacyjnych najwyższą pozytywną roczną ocenę klasyfikacyjną, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 44zb. Uczeń, który tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim lub tytuł laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej uzyskał po ustaleniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych najwyższą pozytywną końcową ocenę klasyfikacyjną.
Warunki i tryb ubiegania się wyższych niż przewidywanych rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych.
- Uczeń lub rodzice mają prawo zgłosić do Dyrektora zastrzeżenia dotyczące otrzymanej oceny z zajęć edukacyjnych.
- Zastrzeżenie, o którym mowa w ust. 1, w formie pisemnego podania, rodzic zgłasza od dnia ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia posiedzenia klasyfikacyjnej rady pedagogicznej.
- Warunkiem koniecznym do pozytywnego rozpatrzenia podania o podwyższenie rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych jest:
- systematyczne uczęszczanie na zajęcia lekcyjne (frekwencja powyżej 80%) i brak godzin
nieusprawiedliwionych z danego przedmiotu,
- uzyskanie w ciągu okresu z prac pisemnych: prac klasowych, sprawdzianów, testów, co najmniej 50
% ocen wyższych od oceny przewidywanej,
3) brak zagrożeń oceną niedostateczną nie więcej niż z jednego przedmiotu,
4) systematyczne przygotowywanie się do zajęć, dopuszcza się liczbę nieprzygotowań, określoną w
regulaminie oceniania,
- co najmniej dobra ocena zachowania i pozytywna postawa ucznia na zajęciach.
- Decyzję o dopuszczeniu do egzaminu sprawdzającego podejmuje Dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii u wychowawcy klasy i nauczyciela przedmiotu.
- Egzamin sprawdzający prowadzony jest przez komisję powołaną przez dyrektora szkoły.
- W skład komisji wchodzą:
1) dyrektor lub jego zastępca jako przewodniczący,
2) nauczyciel uczący przedmiotu od którego nastąpiło odwołanie,
3) nauczyciel uczący tego lub pokrewnego przedmiotu.
Egzamin sprawdzający powinien odbyć się w ciągu trzech dni po wystawieniu stopni końcoworocznych, przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady pedagogicznej.
- Egzamin sprawdzający odbywa się w formie pisemnej, a w przypadku:
1) języka obcego pisemnej i ustnej,
2) z przedmiotów artystycznych, wychowania fizycznego w formie praktycznej.
- Z przebiegu egzaminu sprawdzającego sporządza się protokół, który stanowi załącznik
do arkusza ocen ucznia.
- Wynik egzaminu sprawdzającego potwierdza lub nie skuteczność odwołania.
- Nie przewiduje się dalszej procedury odwoławczej