{pgslideshow id=995|width=640|height=480|delay=3000|image=L|pgslink=1} |
Uczniowie naszej szkoły brali udział w konkursie na najpiękniejszą bożonarodzeniową szopkę przestrzenną, który jak co roku towarzyszył XXIV Ogólnopolskiemu Festiwalowi Kolęd Puławy 2019r. Jury w składzie: Aleksandra Kozak-Kotowska (przewodnicząca Jury), Marta Andała, Halina Piórczyńska, Kamila Salwowska-Duk, Joanna Harbat-Szymula, na posiedzeniu w dniu 23 stycznia br., oceniło szopki w siedmiu kategoriach. I nagrodę otrzymali: |
Prosimy uczniów klas ósmych i trzecich gimnazjum oraz ich rodziców o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych na rok szkolny 2019/2020
Strona Ministerstwa Edukacji Narodowej:
https://www.gov.pl/web/edukacja/rekrutacja-na-rok-szkolny-20192020
Strona, na której odbywać się będzie elektroniczna rekrutacja (terminy naboru, oferta szkół, statystyki chętnych):
https://lubelszczyzna.edu.com.pl/
Treść zarządzenia Nr 5/2019 Lubelskiego Kuratora Oświaty w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego (załącznik nr 1 – harmonogram i terminy w postępowaniu rekrutacyjnym):
{pgslideshow id=997|width=250|height=150|delay=3000|image=M|pgslink=1} |
Gminny Konkurs Plastyczny pod hasłem „Ilustracje do wierszy ks. Jana Twardowskiego” został zorganizowany przez Szkołę Podstawową im. ks. Jana Twardowskiego w Osinach. Wyniki ogłoszono 31 stycznia 2019 roku. |
Pełny obiad dla dziecka
10 dni x 3,50 zł = 35 zł
Zupa - 10 dni x 1 zł = 10 zł
Pełny obiad dla pracownika
10 dni x 7 zł = 70 zł
Zupa - 10 dni x 1,50 zł = 15 zł
Termin płatności do 8 lutego 2019r.
Nr konta: 46 8191 1071 2006 6000 0161 0002
Link do materiałów: https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/
23 stycznia 2019 r. naszą szkołę po raz kolejny odwiedzili aktorzy teatru profilaktycznego „Kurtyna” z Krakowa. Zaprezentowali spektakl dla uczniów klas starszych (VII i VII oraz klas III gimnazjum) pt. „Wyzwanie” podejmujący problematykę związaną z uzależnieniami od środków psychoaktywnych oraz problematykę cyberprzemocy. Zadania, a także wartości wychowawczo-profilaktyczne, jakie zaprezentowane zostały w spektaklu to np.
Bohaterka spektaklu, kilkunastoletnia Basia, przyzwyczajona do biernego zainteresowania rodziców, otoczona murem obojętności rówieśników, jest typem samotnika, znajdującego akceptację jedynie w gronie nauczycieli. Ambitna, inteligentna, pracowita, sumienna i pełna ciekawości świata otrzymuje szansę uczestnictwa w ogólnokrajowym projekcie, mającym pogłębić wiedzę, podnieść kompetencję i rozwinąć umiejętności jego uczestników. Dla Basi jest to nagroda, mogąca urzeczywistnić marzenia o realizacji pasji. Dla jej rodziców to tylko kłopotliwy epizod w życiu córki. Dla jej rówieśników jest to moment, w którym okazują wypływające z zawiści i zazdrości - głęboką niechęć i brak akceptacji dla planów dziewczyny. Guru szkolnej społeczności, Irek, który nie stroni od alkoholu i chętnie sięga po dopalacze inicjuje akcję internetowego poniżania i wykluczania Basi. Gdy pozbawiona wsparcia rodziców, wewnętrznie rozdarta, zdezorientowana i zagubiona próbuje przeciwstawić się tej fali nienawiści z miernym skutkiem, w ostateczności za namową znajomego wkracza na ścieżkę używek (alkohol, dopalacze). Jak skończy się historia dziewczyny, jakie podejmuje wyzwanie i czy zaufa nauczycielowi, aby wygrać walkę o swoje życie?... |