Kamera! Akcja! O tajemnicach planu filmowego.
{pgslideshow id=1072|width=250|height=150|delay=3000|image=M|pgslink=1} |
Uczniowie poznali proces wypieku bułek i chleba począwszy od obserwacji różnych gatunków mąki, przesiewania jej, wykonania zaczynu, wygniatania i wyrabiania ciasta, aż do konsumpcji. Obserwowali wyrastanie ciasta. Przygotowaną kruszonką dekorowali swoje wyroby. Z ogromnym zainteresowaniem patrzyli na proces rozpalania ognia w piecu chlebowym. Samodzielnie wyrabiali masło, a na koniec mogli skosztować pysznego, razowego chleba posmarowanego świeżym masłem, nad wyrobieniem którego tak długo się trudzili. Kiełbasa z pieca również cieszyła się dużym zainteresowaniem. Dziękujemy pani Uli za wspaniałe zajęcia. |
{pgslideshow id=1071|width=250|height=150|delay=3000|image=M|pgslink=1} |
"Nie śmiecimy - sprzątamy - zmieniamy!" Uczniowie klasy 2a z wych. Alicją Adamczyk włączyli się do akcji i sprzątali teren w pobliżu szkoły. Cieszy fakt, że co roku dzieci zbierają coraz mniej śmieci. Wszystkich gorąco zachęcamy: podejmujcie działania, dzięki którym nauczymy się nie tworzyć niepotrzebnych odpadów i będziemy stawać się coraz bardziej odpowiedzialni za swoje środowisko. Nie niszczmy go! Najwyższy czas zmienić stare nawyki. My, dzieci, mówimy STOP plastikom! Dorośli, bierzcie z nas przykład. Wspólnie dbajmy o nasze otoczenie. |
Dyrektor
Iwona Kozłowska
Wicedyrektorzy
Beata Kubak
Iwona Szulikowska – Tomaszewska
Lp. |
Imię i nazwisko |
Zajęcia |
1. |
I.Kozłowska (IK) |
wychowanie fizyczne |
2. |
I.Szulikowska - Tomaszewska (IS) |
język polski |
3. |
B.Kubak (BK) |
matematyka |
4. |
A.Adach (Ad) |
wychowanie fizyczne, szachy |
5. |
M.Pokora (MP) |
wychowanie fizyczne |
6. |
A.Brzostowska (AB) |
logopeda |
7. |
M.Furtak (MF) |
pedagog specjalny, nauczyciel specjalista współorganizujący proces kształcenia, wdż |
8. |
J.Prończuk (JP) |
psycholog, pedagog, doradca zawodowy |
9. |
A.Adamczyk (AA) |
edukacja wczesnoszkolna, religia |
10. |
A.Gałek (AG) |
edukacja wczesnoszkolna |
11. |
J.Jankowska (JJ) |
edukacja wczesnoszkolna |
12. |
J.Kukier (JK) |
edukacja wczesnoszkolna |
13. |
E.Wrzos (EW) |
edukacja wczesnoszkolna |
14. |
A.Zając (AZ) |
język angielski, biblioteka |
15. |
I.Saran (SI) |
język angielski |
16. |
K.Polak (KP) |
język niemiecki |
17. |
W.Mączka (WM) |
geografia, biologia, wychowanie do życia w rodzinie |
18. |
M.Lipnicka (ML) |
matematyka |
19. |
K.Jóźwiak (KJ) |
matematyka, fizyka, chemia |
20. |
A.Pietrak (AP) |
informatyka |
21. |
J.Rułka (JR) |
matematyka |
22. |
J.Olszak-Mazurek (JO) |
przyroda, geografia, technika |
23. |
K.Gołębiowska-Kawalec (GK) |
religia |
24. |
A.Stolarska (AS) |
język polski |
25. |
B.Matyjanka (BM) |
język polski |
26. |
A.Leńczowska (AL) |
język polski |
27. |
A.Grzęda (GA) |
historia, wos |
28. |
E.Kałkowska (EK) |
świetlica, edukacja wczesnoszkolna |
29. | M.Raczyńska (RM) | świetlica, informatyka |
30. |
B.Madoń (M_) |
biblioteka |
33. |
L.Zahorodna (LZ) |
muzyka |
{pgslideshow id=1070|width=250|height=150|delay=3000|image=M|pgslink=1} |
Dzieci podczas lekcji:
|
Lista lektur obowiązujących od 1 września 2024 r.
KLASY IV–VI
Lektury obowiązkowe (pozycje książkowe poznawane w całości):
1) Jan Brzechwa, Akademia Pana Kleksa;
2) Janusz Christa, Kajko i Kokosz. Szkoła latania (komiks);
3) Clive Staples Lewis, Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa;
4) Ferenc Molnár, Chłopcy z Placu Broni;
5) John Ronald Reuel Tolkien, Hobbit, czyli tam i z powrotem.
Krótkie utwory literackie poznawane w całości, utwory literackie poznawane we fragmentach i utwory poetyckie:
1) René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Mikołajek (wybór opowiadań);
2) Ignacy Krasicki, wybrane bajki;
3) Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (wybrane fragmenty);
4) Józef Wybicki, Mazurek Dąbrowskiego;
5) wybrane mity greckie, w tym mit o powstaniu świata oraz mity o Prometeuszu, o Syzyfie, o Demeter i Korze, o Dedalu i Ikarze, o Heraklesie, o Tezeuszu i Ariadnie;
6) Biblia: stworzenie świata i człowieka oraz wybrane przypowieści ewangeliczne, w tym o talentach, o miłosiernym Samarytaninie;
7) wybrane podania i legendy polskie;
8) wybrane baśnie polskie i europejskie;
9) wybrane wiersze: Jana Brzechwy, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Anny Kamieńskiej, Joanny Kulmowej, Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Leopolda Staffa, Juliana Tuwima, Jana Twardowskiego, oraz pieśni patriotyczne (w tym Rota Marii Konopnickiej).
KLASY VII i VIII
Lektury obowiązkowe (pozycje książkowe poznawane w całości):
1) Charles Dickens, Opowieść wigilijna;
2) Aleksander Fredro, Zemsta;
3) Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec;
4) Adam Mickiewicz, Dziady część II;
5) Antoine de Saint-Exupéry, Mały Książę;
6) Juliusz Słowacki, Balladyna.
Krótkie utwory literackie poznawane w całości, utwory literackie poznawane we fragmentach i utwory poetyckie:
1) Jan Kochanowski, wybór fraszek, wybrana pieśń, treny VII i VIII;
2) Adam Mickiewicz, Reduta Ordona, Świtezianka, Pan Tadeusz (księgi: I, II, IV, X, XI, XII);
3) Sławomir Mrożek, Artysta;
4) Henryk Sienkiewicz, Latarnik, Quo vadis (fragmenty);
5) Stefan Żeromski, Syzyfowe prace (fragmenty);
6) wybrane wiersze poetów wskazanych w klasach IV–VI, a ponadto wybrane wiersze: Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Zbigniewa Herberta, Bolesława Leśmiana, Czesława Miłosza, Tadeusza Różewicza, Wisławy Szymborskiej, oraz aforyzmy Stanisława Jerzego Leca.
Przykładowe lektury uzupełniające dla klas IV–VIII:
1) Adam Bahdaj, Kapelusz za 100 tysięcy;
2) Miron Białoszewski, Pamiętnik z powstania warszawskiego (fragmenty);
3) Justyna Bednarek, Dom nr 5;
4) Paweł Beręsewicz, Wszystkie lajki Marczuka;
5) Frances Hodgson Burnett, Tajemniczy ogród lub inna powieść;
6) Lewis Carroll, Alicja w Krainie Czarów;
7) Agatha Christie, wybrana powieść kryminalna;
8) Carlo Collodi, Pinokio;
9) Lloyd Cassel Douglas, Wielki Rybak;
10) Aleksander Dumas, Trzej muszkieterowie;
11) Arkady Fiedler, Dywizjon 303;
12) John Flanagan, Zwiadowcy. Księga 1. Ruiny Gorlanu;
13) Olaf Fritsche, Skarb Troi;
14) Ernest Hemingway, Stary człowiek i morze;
15) Emilia Kiereś, Rzeka;
16) Joseph Rudyard Kipling, Księga dżungli;
17) Janusz Korczak, Król Maciuś Pierwszy, Bankructwo małego Dżeka;
18) Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi;
19) Barbara Kosmowska, Pozłacana rybka;
20) Barbara Kosmowska, Paweł Beręsewicz i inni, Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach;
21) Zofia Kossak-Szczucka, Bursztyny (wybrane opowiadanie), Topsy i Lupus;
22) Marcin Kozioł, Skrzynia Władcy Piorunów;
23) Selma Lagerlöf, Cudowna podróż;
24) Karolina Lanckorońska, Wspomnienia wojenne 22 IX 1939–5 IV 1945 (fragmenty);
25) Stanisław Lem, Cyberiada (fragmenty);
26) Bolesław Leśmian, Klechdy sezamowe;
27) Kornel Makuszyński, wybrana powieść;
28) Andrzej Maleszka, Magiczne drzewo;
29) Alan Aleksander Milne, Kubuś Puchatek;
30) Lucy Maud Montgomery, Ania z Zielonego Wzgórza;
31) Małgorzata Musierowicz, wybrana powieść;
32) Ewa Nowak, Pajączek na rowerze;
33) Edmund Niziurski, Sposób na Alcybiadesa;
34) Sat-Okh, Biały Mustang;
35) Longin Jan Okoń, Tecumseh;
36) Raquel Jaramillo Palacio, Cudowny chłopak;
37) Katherine Paterson, Most do Terabithii;
38) Sara Pennypacker, Pax;
39) Jacek Podsiadło, Czerwona kartka dla Sprężyny;
40) Bolesław Prus, Katarynka, Placówka, Zemsta;
41) Rick Riordan, Percy Jackson i bogowie olimpijscy;
42) Henryk Sienkiewicz, Janko Muzykant, Krzyżacy, Sąd Ozyrysa, W pustyni i w puszczy;
43) Eric-Emmanuel Schmitt, Oskar i pani Róża;
44) Nicolas Sparks, Jesienna miłość;
45) Marcin Szczygielski, Teatr Niewidzialnych Dzieci, Arka czasu;
46) Alfred Szklarski, wybrana powieść;
47) Mark Twain, Przygody Tomka Sawyera;
48) Melchior Wańkowicz, Bitwa o Monte Cassino (fragmenty), Ziele na kraterze;
49) Danuta Wawiłow, Natalia Usenko, Wierzbowa 13. Opowieści z Wierzbowej 13;
50) Louis de Wohl, Posłaniec króla;
51) Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Stan splątania;
52) Marcus Zusak, Złodziejka książek;
53) wybrane pozycje z serii Nazywam się… (np. Mikołaj Kopernik, Fryderyk Chopin, Maria Skłodowska-Curie, Jan Paweł II i inni);
54) inne utwory literackie i teksty kultury, w tym wiersze poetów współczesnych i reportaże.
W każdym roku szkolnym są obowiązkowo poznawane:
1) w przypadku klas IV–VI – co najmniej dwie pozycje książkowe,
2) w przypadku klas VII i VIII – co najmniej jedna pozycja książkowa – z listy przykładowych lektur uzupełniających lub spoza tej listy, wybrane przez nauczyciela lub zaproponowane przez uczniów.
{pgslideshow id=1069|width=250|height=150|delay=3000|image=M|pgslink=1} |
Dzień Chłopaka to święto, które co roku obchodzimy 30 września. Tak było i tym razem. W poniedziałek klasy I-III o godzinie 10:00 rozpoczęły zabawę taneczną. Rodzice przygotowali dla nich poczęstunek w klasach. Upominkiem jest wyjazd do kina - 2 października. |